Bare målsetting

Vi har alle våre mål eller ønsker om hva vi vil oppnå. Det være seg innen løping eller annet. Målene burde være oppnålige, men samtidig gi deg utfordringer. De skal motivere og inspirere deg til å legge ned en real innsats. Du kan sette deg kortsiktige mål, som å gjennomføre tre harde treningsøkter neste uke, eller langsiktige mål, som å sette nye personlig rekord i et løp om seks måneder. Selv om du ikke har noen spesifikke mål i dag, har du sikkert gjort deg opp noen tanker for hva du ønsker å oppnå. Nettopp det å gjøre disse tankene om til noe håndfast, kan være med på å gi den siste lille dyttet mot det å faktisk oppnå målene. Noe som videre vil gi deg en følelse av mestring. En deilig følelse, der du endelig har mestret noe som lenge har virket høyst uoppnåelig. Følelsen som i seg selv kan gi stor motivasjon til å nå dine mål.


Link til bildet

 Å delta i konkurranser

Å delta i konkurranser er en fin anledning for å måle krefter med andre likesinnende og til å gi deg en spennende utfordring. Samtidig kan konkurranser være et mål for deg. Det trenger ikke være det å vinne løpet, men kansje er det mer enn nok å bare fullføre. Alt etter som. For min egen del, varierer dette etter hvilken konkurranse jeg skal delta i. Om jeg deltar i 10 km løp, ønsker jeg å forbedre min personlige rekord, da jeg har løpt denne distansen en del ganger tidligere. Da jeg forrige helg deltok i motbakkeløpet Oslos Bratteste, satte jeg meg som mål å kun fullføre løpet. Dette gjorde at jeg ikke ble misfornøyd fordi jeg ikke klarte å løpe inn på en forventet tid, men kunne derimot nyte opplevelsen.


I en heidundrende spurt opp mot mål. Hansker, buff & Fivefingers

Stockholm Marathon 2013

Jeg har lenge hatt lyst å forsøke meg på marathondistansen og føler det er høyst på tide å gjøre noe med disse ambisjonene. Med en far som i sine yngre dager, løp en hel del av disse, kan jeg ikke være noe dårligere! Jeg fikk nylig et tips om å løpe Stockholm Marathon, noe som passer fint da det er forholdsvis tidlig neste sesong. Attpåtil er det en anledning til å komme seg bort litt.  Målet mitt er dog ikke å sikte mot stjernene allerede i debuten, men å krysse mållinjen etter alle de 42 kilometerne og 195 meterne. Å fullføre løpet. Samtidig kan jeg bruke dette målet til å motivere meg til å trene hardt og mye frem mot løpet, som går av stabelen 1.Juni 2013. Jeg har da satt meg et mål som jeg lenge har lyst å oppnå og bruker dette som motivasjon til trening. Høres ganske enkelt ut på papiret. Hvordan det virkelig blir, gjenstår å se. Jeg skal i alle fall gjøre mitt ytterste for å være best mulig rustet til løpsdagen. Kansje til og med helt uten sko!



Barbeint på tartandekket oppe ved Sognsvann

 

Hva gjør du for å oppnå dine mål? Deltar du i konkurranser? Kansje vi sees til start i Stockholm Marathon neste år?

Du er uansett velkommen til å slenge med en kommentar nedenfor! Samme hva det måtte være. Om så bare et lite "hei" : )

 


Stikkord:

6 kommentarer

Stine

08.10.2012 kl.12:36

Deltok veldig aktivt på konkurranser før. Halvmaraton og 10 km. Startet for hardt med opptreningen til maraton og pådro meg beinhinnebetennelse i sommer. Det har resultert i at jeg har stått over flere løp, blant annet Birkebeinerløpet. Hadde min førse økt hvor jeg ikke kjente noe til beinhinnebetennelsen i går og satser på å være konkurranseklar igjen neste år. Lykke til med Stockholm Marathon! Det høres veldig tøft ut å løpe barfot så langt!

Bare Andreas

13.10.2012 kl.00:05

Stine: Høres meget sprekt ut! Jeg har selv ikke forsøkt meg på halvmarathon en gang, men hopper rett på marathonet! Har en veldig begrenset løpshistorikk bak meg, så jeg synes det er spennenede å prøve noe nytt og anderledes : )
Leit å høre at du har fått beinhinnebetennelse! Fikk det da jeg begynte å løpe med løpesko når jeg var 15 år, men det ble helt borte etter å ha trasket et helt år i harde militærstøvler. Samtidig ble jeg anbefalt av lege å bruke myke løpesko for å få bukt med beinhinnebetennelsen. Du kan si dette ble en real tankevekker. Nå i ettertid bruker jeg utelukket minimalistiske sko, til hverdag og trening, og har ikke vært plaget med betennelsen siden!
Takk for det! Det kan kansje høres tøft ut dersom du ikke har testa det ut noe særlig fra før av, men når du er blitt vant til det, er det rett og slett bedre : ) Fullt mulig det blir med fivefingers på. Det vil tiden vise ; )

Stine

13.10.2012 kl.11:50

Oi! Lykke til med de drøye 42 kilometerne! :) Det blir sikkkert stort og ekstra gøy når du skal reise utenlands, om så det bare er til Sverige :)

Jeg må investere i noen nye løpesko etterhvert, så godt mulig det blir en mykere variant i tillegg til et par fivefingers. De er jo bare kjempetøffe, så om de hjelper mot det som henger igjen av beinhinnebetennelsen så skal jeg absolutt gi dem en sjanse! ;)

Bare Andreas

14.10.2012 kl.17:21

Stine: Takk, takk! Hehe, jepp. Det var det som var tanken bak utenlandsturen ; ) Tenker det er med på å gi meg mer motivajson til å trene godt og hardt frem mot løpet : )

Hehe, du garderer deg litt altså? Er bare å kjøre på og gjøre det på din måte, så får vi håpe du blir kvitt den kjedelige beinhinnebetennelsen! ; )

Stine

14.10.2012 kl.21:40

Sikkert ikke et dumt valg av løp! Svenskene vet hva de driver med! :P Jeg løp Göteborgsvarvet i mai og det var kjempestort og med masse gøy rundt løpet. Verdens største halvmaraton og en skikkelig folkefest. Men det er "bare" halvmaraton da... :)

Bare Andreas

14.10.2012 kl.22:17

Stine: Det er godt å høre! Har aldri deltatt i konkurranser utenlands før, så følte det var på tide nå : ) Var over 20 000 påmeldte i fjor, så det blir nok litt av en fest ja! Hehe, halvmarathon er tøft det og ; )

Skriv en ny kommentar

Bare Andreas

Bare Andreas

26, Målselv

Jeg er bare en helt uvanlig ung mann. Utdannet innen idrett, går (løper ofte) mine egne veier og bruker ikke alltid sko.

Bare besøk så langt.

Kategorier

Arkiv

hits